Owner Post Them Follow Dashboard




Bonjour❀


Assalamualaikum w.b.t.Hello.
Welcome.Share my thoughts here ♌
Follow me.Gamsahamnida ❣

TABUNG MAYA❣

Speak here❀

✶HOVER ME!✶
NO HARSH WORDS.RESPECT.CLICK WORD HOVER ME


Skins by: IlliShuhada
Basecode : PikaChan
Best viewed in Mozilla and Google Chrome
Adalah haram untuk buka page source dan curi code di sini

RATU SEGALA CHOCOLATE!


 
 


Assalamualaikum for muslim bloggers and hi for non-muslim,
              Tak sangka aku nak update pasal ni pulak,bila tengah dm dengan Ammar cakap nak pasal chocolate,mula lah aku mengidam -.- Lately ni,tak merasa pulak chocolate ke mulutku kan? :p Takde siapa nak anjurkan GA yang hadiah dia chocolate ke? Takde? :p Cakap lah,chocolate apa pun,semua pernah dibantai *ok,saya tipu*. Favourite aku yang paaaaaaling aku suka sangat sangat teramat sangat 'TOBLERONE' 'DAIM'  Pheww,bila dah sampai mulut kau,taste buds kau mesti cepat je detect kemanisannya *nak describe kelazatan punya pasal,keluar teori science pulak dah*.Wakakaka.Tapi,korang mesti sememangnya dah tahu kan yang chocolate ni ada khasiatnya,boleh makan sampai puas,tapi jangan terlalu banyak,ikut food pyramid tu *bukak buku pj,mesti ada,hehe*.Dalam entri aku ni,aku nak share khasiat chocolate ni dengan pencinta chocolate! ^^
Lemak koko dalam coklat mengandungi 38.2% asid oleik iaitu sejenis asid lemak tidak tepu yang berperanan merendahkan paras kolesterol dalam darah.Coklat jugak ada bahan anti-kerosakan gigi macam tannin,kasein dan asid oksalik.Tannin tu bahan yang menghalang pembiakan bakteria yang akan membentuk plak dan asid dalam mulut.Kasein pulak bertindak mengurangkan kerosakan gigi dengan menghalang pertumbuhan plak dan mengurangkan pengeluaran asid.Asid oksalik pulak merencatkan pengeluaran enzim bakteria dan menghalang pengeluaran asid.Selain itu,*dah macam karangan BM pulak aku buat* coklat jugak dapat mengurangkan RISIKO SAKIT JANTUNG! Yeah,bagilah atuk,nenek korang makan coklat ni sekali sekala.INGAT TAU! SEKALI SEKALA :)
Kadang kadang,kita pergi camping mesti bawak coklat sekali kan? Kenapa? Mak suruh? :p Hahah,sebab coklat ni mengandungi nilai tenaga yang tinggi.Takkan lah nak bawak bekal yang susah,bawak coklat je,lagi senang ^^Finally,itu je yang aku nak share. Kalau nak tahu keburukan coklat ni,tanya je akuu,aku kan awesome,semua aku tahuuu xP Byee~
SUMBER INFO: SINI
SUMBER GAMBAR: GOOGLE