Owner Post Them Follow Dashboard




Bonjour❀


Assalamualaikum w.b.t.Hello.
Welcome.Share my thoughts here ♌
Follow me.Gamsahamnida ❣

TABUNG MAYA❣

Speak here❀

✶HOVER ME!✶
NO HARSH WORDS.RESPECT.CLICK WORD HOVER ME


Skins by: IlliShuhada
Basecode : PikaChan
Best viewed in Mozilla and Google Chrome
Adalah haram untuk buka page source dan curi code di sini

SHOPPING ADA BURUKNYA!

Assalamualaikum and hi ladies and gentleman  *bow* ecehh,alright sempena hari jumaat terakhir 2012 ni aku nak share something sikit kepada yang gilakan shopping. Kebetulan,masa dekat Melaka haritu tak dapat nak shopping apa and semalam sepatutnya hang out but ibu cakap selalu sangat keluar,and bla bla bla.. keluar tajuk sebenarnya ni,huahua. Sekarang macam macam fashion yang keluar kan? Tak kira lah gajet ke,dress ke,tshirts and else. Semuanya trendy and fashionable,sampaikan sekarang ada pulak shopping online. Zalora.com lah apa lah,ada jugak blogger yang ada blogshop. Macam Dee's Closet Shop punya page CLICK dengan Ftnjwa CLICK. Bila tengok gambar baju baju semua rasa macam nak pecah kepala sebab lawa sangat kan! Aku ada jugak teringin nak shopping online tapi kepercayaan saya terhadap shopping melalui alam maya ni masih tidak mencapai tahap yang memuaskan,takut ditipu lah apa lah. Tapi aku tengok page shopping online Dee's Closet Shop punya feedback semua memberangsangkan. Tak dinafikan ada blogshop yang memang boleh dipercayai kan? :) Semua suka shopping,takde siapa yang benci shopping melainkan orang yang terlalu berjimat. *berjimat itu bagus tapi jangan terlampau* Membeli belah itu ada kebaikannya,macam isi keperluan yang kehabisan. Tapi perlu ada hadnya sebelum memudaratkan.As you know,kalau perempuan yang gilakan fesyen,diorang sanggup buat apa je untuk baju yang diorang nak. Alhamdulillah,aku masih tahap yang normal.wkwkwkwk.

So,disini aku nak kongsi keburukan membeli belah jika tiada hadnya dengan korang yang baca and bakal comment ni.

-Berlaku pembaziran!

No no no,it is not good for you. Membazir tu,buruk padahnya! Contohnya tujuan korang membeli belah sebenarnya nak beli barang keperluan,masa tengah jalan tu tiba tiba nampak satu kedai ada sale.Terlupa lah hasrat dan beli lah benda yang tak patut.Balik rumah baru sedar,huahua.Meratap lah kau sendiri! 
Lagi satu pembaziran masa! Yang ni aku mengaku lah *pu pu put put your hands up put your hands up!* Siapa yang terasa tu cepat cepat lah berubah,buat azam sempena 2013,hehe. Sepatutnya weekends atau cuti sekolah ni kita spend time dengan family. Ini tidak,pergi hang dengan kawan,padahal guna duit mak bapak,balik balik takde beli pape untuk family *marah diri sendiri sebenarnya* -_- 

-Terlebih budget!

Jangan berlagak boleh miliki barangan yang terlebih mahal padahal duit pun tak seberapa je.Keluarga pun sederhana.Pendapat aku lah,barang yang mahal tak semestinya cantik,kualiti atau menepati citarasa.Sometimes,barang yang mampu milik atau terlebih mampu milik jugak lah yang lawa,kena dengan kita.Takpayah lah ikut kawan yang kaya,ikut cara kita je.Okay? Ayna bukannya nak buat ada yang terasa tapi motivasi diri dan share pendapat untuk semua :') Mohon maaf terlebih dahulu ye?


Sekian dahulu daripada saya,Jemah yang awesome lagi comel.kbye dah start perasan~