Owner Post Them Follow Dashboard




Bonjour❀


Assalamualaikum w.b.t.Hello.
Welcome.Share my thoughts here ♌
Follow me.Gamsahamnida ❣

TABUNG MAYA❣

Speak here❀

✶HOVER ME!✶
NO HARSH WORDS.RESPECT.CLICK WORD HOVER ME


Skins by: IlliShuhada
Basecode : PikaChan
Best viewed in Mozilla and Google Chrome
Adalah haram untuk buka page source dan curi code di sini

TIPS| Hilangkan sedu

SUMBER ARTIKEL: BELOG PEPEL
Assalamualaikum.
Hi peeps,alang alang Jemah tengah tersedu sedan ni,aku share lah tips sikit. Kalau korang kan,apa yang buatkan korang tersedu? Kalau aku,hmmm terkejut kot. Sebab biasanya macam tuu :3 Lagi satu,kalau makan banyak sangat pun mesti kena sedu kot. Tapi dari pendapat umum atau kajian,punca manusia tersedu seperti dibawah :-

- Menelan terlalu banyak udara *yang ni aku takfaham sangat lah,maybe asyik nganga je kot sampai langau and segala benda kau telan*
-Makan secara lahap *ceh,terasa guaaa! Haha,biasanya terjadi macam ni apabila berhadapan dengan makanan kegemaran korang.Dengan bau diaa,pergh! Pastaaa :3
-Berasa terlalu bimbang atau excited *Haaaa,itu lah jugak puncanya,setuju! Biasanya waktu tu mungkin korang nak ambik result exam yang penting macam UPSR,PMR,SPM and so on*
-MEROKOK ! *Hoyeahh,hahaha,tergerak hati nak buat huruf besar word tu. Saya tak pernah laluinya jadi em em,no comment,hehe*
-Minum minuman beralkohol dengan berlebihan 

Cara nak hilangkan sedu? 

Aku tak pasti sangat eh,sebab dari sumber artikel mengatakan KARBON DIOKSIDA bagus untuk hilangkan sedu *taktau betul ke tidak,tapi beliau pernah cuba,and okay je*

Caranya dengan menggunakan plastik dan bernafas seperti biasa *macam gaya hisap gam pulak,wahaha*

P/S: DULU AKU PERNAH CUBA SATU CARA TAHYUL NI 
- TARIK NAFAS DALAM DALAM,TAHAN SELAMA YANG MAMPU DAN LEPAAAAAS *kalau mati tu mcam mana kan? haha* 

Adios~