Owner Post Them Follow Dashboard




Bonjour❀


Assalamualaikum w.b.t.Hello.
Welcome.Share my thoughts here ♌
Follow me.Gamsahamnida ❣

TABUNG MAYA❣

Speak here❀

✶HOVER ME!✶
NO HARSH WORDS.RESPECT.CLICK WORD HOVER ME


Skins by: IlliShuhada
Basecode : PikaChan
Best viewed in Mozilla and Google Chrome
Adalah haram untuk buka page source dan curi code di sini

TIPS| Macam mana nak ulangkaji berterusan???

Assalamualaikum and Hi pehpul! Yeah,kita di ambang tahun baru walaupun dah tak baru sangat *cane tu?* Dah lama Jemah tak menaip kan? Tahu sebab apa? Aku tengah practice balik handwriting aku woi.Buruk woi.Mu tahu dok... Nak menangis aku masa pertama kali memegang sebatang pen dan menurunkan dakwatnya ke kertas hanya untuk melihat bagaimana rupa tulisan tanganku. Ada macam ayat budak form 4 tak? wkwkwkk. Tanpa membuang masa,kita ke tajuk utama ..............
-
-
-
-
-
-

Sebenarnya terjumpa artikel ni dalam Majalah Asuh so I credit to Asuh's Magazine. Tadi tengah syok hadap Daim dengan Kisses terus ternampak Asuh.Selak selak then terberhenti dekat artikel yang,actually yang ni sesi bertanya kot. Menarik jugak aku tengok tips dia sebab aku ni jenis kurang rajin nak buat ulangkaji.Semuaaaa malas,kan? Takpe,nanti aku rajinkanlah diri :p 

Menurut Tony Buzan,Pengasas Peta Minda dan pakar daya ingatan,ulangkaji LIMA KALI sudah cukup untuk menjadikannya kekal dalam ingatan kita.Pendapat Tony itu disokong oleh Juara World Memory Championship sebanyak lapan kali iaitu Dominic O'Brien. Dialognya: 'Saya telah menggunakan formula ini (ulangkaji 5 kali) dan terbukti ianya sangat berkesan.Ia telah membantu saya mengingat bahan-bahan saya semasa pertandingan itu",kata Dominic. *Ada macam pembaca berita tak kalau aku baca ni? :p*

Nak tahu apakah RULES OF FIVE?

*Mind map otak*

Rules of five adalah:

ULANGKAJI 1  -  10 MINIT SELEPAS ANDA MEMPELAJARINYA
ULANGKAJI 2  -  SEHARI SELEPAS ULANGKAJI 1
ULANGKAJI 3  -  SATU MINGGU SELEPAS ULANGKAJI 1
ULANGKAJI 4  -  SEBULAN SELEPAS ULANGKAJI 1
ULANGKAJI 5  -  TIGA BULAN SELEPAS ULANGKAJI 1


Ada faham semuaa? Rasanya takdelah membebankan benda ni right? MARI MENCUBA! *hwaiting!*