Bonjour❀
Assalamualaikum w.b.t.Hello.
Welcome.Share my thoughts here ♌
Follow me.Gamsahamnida ❣
TABUNG MAYA❣
Speak here❀
NO HARSH WORDS.RESPECT.CLICK WORD HOVER ME
Skins by: IlliShuhada
Basecode : PikaChan
Best viewed in Mozilla and Google Chrome
Adalah haram untuk buka page source dan curi code di sini
|
WANITA PENGGUNA TEKNOLOGI PALING RAMAI
'Information Technology' atau lebih dikenali sebagai IT sudah sebati dengan kehidupan manusia di seluruh dunia.Semua aktiviti yang dilakukan mesti akan berkait dengan salah satu gajet seperti telefon pintar dan sebagainya.Syarikat teknologi semakin berleluasa dan bersaing antara satu sama lain untuk meningkatkan penggunaan gajet jenama mereka. *karangan terabur pelajar tingkatan 4,lol* Baca sehingga habis entri untuk mengetahui dengan lebih lanjut.
Dalam tempoh 10 bulan akan datang, pelbagai teknologi dijangka mula menemui pengguna dengan pelbagai ramalan agensi mengenalpasti trend utama yang bukan saja memudahkan kehidupan namun pada masa sama mengubah kaedah berkomunikasi.
Pelbagai syarikat teknologi turut 'pening kepala' memikirkan jangkaan permintaan pengguna yang semakin komplikated.
Kalau dulu, teknologi boleh disuap ke mulut pengguna, tetapi senarionya kini berbeza apabila bukan semua gajet, perisian, aplikasi dan sebagainya mudah diterima.
Pengguna sendiri memahami teknologi itu secara mendalam di samping melakukan sendiri kajian dengan bertanyakan rakan atau membaca artikel berkaitan sebelum membelinya.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Wanitapenggunateknologipalingramai/MA/Article/index_html#sthash.tizaW7on.dpuf
Pembekal teknologi dan perkhidmatan komunikasi, Ericsson melalui program ConsumerLab yang ditubuhkannya sejak 15 tahun cuba mengenalpasti trend yang memberi manfaat kepada pengguna setiap tahun.
Mungkin, ia berupaya membantu mengenalpasti keperluan dan penanda aras kepada syarikat teknologi untuk berfikir dua kali sebelum mengeluarkan teknologi yang menurut kata orang lama seperti 'syok' sendiri.
Dalam tempoh 15 tahun itu, ConsumerLab Ericsson mengenal pasti trend pengguna yang paling hangat dengan menjalankan penyelidikan dalam tingkah laku nilai pengguna serta cara menggunakan produk dan perkhidmatan teknologi maklumat dan komunikasi (ICT).
Penyelidikan mereka dilakukan menerusi 40 negara dengan pembabitan pandangan 1.1 bilion pengguna yang menggunakan kaedah penyelidikan kuantitatif serta kualitatif melangkaui pelbagai budaya.
Ketua Penyelidikan ConsumerLab, Michael Björn berkata, program penyelidikan global Ericsson berdasarkan kajian tahunan dengan lebih 100,000 individu tahun ini di lebih 40 negara.
"Sudah bertahun-tahun kami mengumpul pangkalan data trend pengguna yang besar dan kami melihat kadar perubahan kini lebih pesat berbanding sebelum ini," katanya.
Berikut adalah 10 trend pengguna terhangat:
1. Kesepaduan perkhidmatan perkomputeran 'cloud' yang membolehkan data diperoleh pada sistem operasi berlainan membentuk semula keperluan peranti. Lebih 50 peratus pengguna tablet dan 40 peratus pengguna telefon pintar di Amerika Syarikat, Jepun, Australia dan Sweden mahukan aplikasi mampu beroperasi pada pelbagai perkakasan.
2. Perkomputeran untuk minda yang aktif. Dari desktop, fail dan susunan untuk penggunaan aplikasi, perkhidmatan cloud, pengguna semakin beralih kepada paradigma perkomputeran untuk minda yang sentiasa fokus melakukan kerja tidak kira di mana mereka berada.
Kalau dilihat pada senario sekarang, kebanyakan pengguna mengendalikan tugasan pejabat atau pembelajaran mereka tidak kira lokasi mereka berada.
Misalnya, ketika makan, anda mendapat panggilan meminta membetulkan dokumen tetapi sebelum ia dilakukan, sedikit penyelidikan perlu diakses menerusi online.
Sistem perkomputeran yang ada 'dalam otak' gajet seperti laptop, tablet atau telefon masih belum benar-benar memahami otak anda.
Laptop lebih lengkap daripada tablet atau telefon, namun ciri mobiliti masih dipilih pengguna terutama di Malaysia.
Oleh itu, kita menyaksikan pembelian tablet atau telefon pintar lebih tinggi berbanding PC desktop. Berdasarkan kajian online pada suku pertama 2012 menyaksikan pembelian untuk tablet adalah lebih tinggi berbanding PC desktop di kalangan pengguna Malaysia (38 peratus lawan 12 peratus).
Hal sama berlaku pada pembelian telefon pintar yang lebih tinggi berbanding laptop.
3. Bawa jalur lebar anda sendiri ketika bekerja. Sebanyak 57 peratus pengguna telefon pintar menggunakan langganan telefon pintar peribadi mereka ketika berada di tempat kerja.
Telefon pintar peribadi semakin digunakan untuk kerja dengan tujuan untuk menghantar e-mel, perjalanan pelan perniagaan, mencari lokasi dan banyak lagi.
Berdasarkan penyelidikan online pada suku pertama 2012, 7 daripada 10 pengguna telefon pintar Malaysia adalah pengguna yang bekerja.
Justeru, ConsumerLabs menjangkakan majoriti individu membayar sendiri langganan perkhidmatan telefon mereka sendiri.
4. Penduduk di bandar bergantung kepada kemudahan mudah alih. Disebabkan akses kepada Internet diperlukan selama 60 saat, 60 minit, 24 jam dan tujuh hari seminggu, jangkaan tahun ini bakal menyaksikan pengguna mahukan perkhidmatan Internet yang benar-benar mudah alih.
Sejumlah 3.3 bilion telefon pintar dijangka akan dilanggan menjelang 2018 dan liputan rangkaian mudah alih dilihat salah satu daripada pemacu yang paling penting untuk kepuasan hidup di bandar.
5. Rangkaian keselamatan sosial peribadi. Akibat pergolakan ekonomi, amanah dalam struktur tradisional dan pihak berkuasa yang semakin berkurang menjadikan pengguna lebih mempercayai masyarakat peribadi mereka seperti Facebook atau Twitter terutama ketika mencari pekerjaan.
Rangkaian peribadi online akan menjadi pengganti media keselamatan yang bersih dan sosial mewujudkan persaingan serius kepada agensi pekerjaan tradisional.
6. Wanita memacu pasaran telefon pintar. Angka baru ini jelas menunjukkan wanita mampu memonopoli penggunaan telefon pintar di pasaran.
Tidak kurang daripada 97 peratus pemilik telefon pintar wanita menggunakan khidmat pesanan ringkas (SMS).
Sebanyak 77 peratus menghantar dan menerima gambar, 59 peratus menggunakan rangkaian sosial, 24 peratus mendaftar masuk lokasi di mana mereka berada dan 17 peratus menebus kupon.
Angka bagi lelaki jauh lebih rendah dalam kategori terbabit.
Di Malaysia, wanita dijangka turut memainkan peranan penting dalam memacu penggunaan telefon pintar.
Dikhabarkan lebih 55 peratus pengguna telefon pintar yang berpotensi adalah wanita dan apabila kita melihat penggunaan perkhidmatan, mereka mempunyai penggunaan rangkaian sosial yang lebih tinggi, khidmat pesanan ringkas (SMS), 'tethering' dan ucapan dipindahkan ke teks.
7. Bandar menjadi hab untuk kreativiti sosial. Penghuni pusat bandar mempunyai jauh lebih ramai rakan online berbanding individu di pinggir bandar.
Lebih 12 peratus individu yang tinggal di bandar mengatakan alasan utama menggunakan rangkaian sosial untuk menyambung dan bertukar idea dengan orang lain selain alasan ketiga iaitu mengemaskini atau mungkin memantau apa yang dilakukan rakan mereka.
8. Membeli-belah secara online. Trend baru bakal menyaksikan pengguna akan berubah daripada PC ke telefon pintar untuk membeli-belah secara online.
Sebanyak 32 peratus daripada pengguna telefon pintar sudah membeli-belah dengan telefon pintar dan mereka kini mula untuk menggabungkan aspek membeli-belah di kedai dan secara online yang lebih terperinci.
Mereka mahu melihat sendiri produk, mendapatkan maklumat dan membuat perbandingan harga selain membuat pembelian serta-merta tanpa perlu beratur di kaunter.
9. TV kini sosial. Sebanyak 62 peratus daripada penonton menggunakan forum sosial ketika menonton video dan TV.
Daripada angka terbabit, 42 peratus menggunakan forum sosial atau berbual sambil menonton membincangkan topik berkaitan apa yang sedang mereka tonton sekurang-kurangnya sekali seminggu.
Lebih 30 peratus pula dikatakan sanggup membayar untuk kandungan ditonton yang diperoleh mereka hanya melalui 'link' ketika bersosial secara online.
Majoriti video dan penggunaan TV pada peranti mudah alih dijangka lebih banyak digunakan di rumah.
10. Transformasi proses pembelajaran. Pembelajaran dijangka berubah melalui dalaman dan luaran.
Orang muda akan membawa pengalaman teknologi peribadi mereka dalam kelas yang sekali gus menuntut perubahan ketika belajar mempengaruhi persekitaran mereka.
Pada masa sama, kerajaan dan institusi mencari penyelesaian ICT yang baru untuk menjadi lebih cekap.
Kesinambungan untuk mengubah prospek kanak-kanak pada skala global dilihat menjadi pemacu yang berpotensi tinggi. Di India, kira-kira 30 juta daripada 69 juta kanak-kanak bandar berumur 9-18 tahun sudahpun memiliki telefon bimbit sendiri.
◀ ▶
|
His Princess❤
Twitter || Facebook || Instagram
Assalamulaikum.Hi everyone! Mind follow me here. Okay lemme introduce myself first.
Full name: Nuraina Husna *Aina*
Date of birth: 08th September 97's
Place of birth: Kangar,Perlis,Malaysia.
People I love: Parents.A.I.Z.A's.Tengku Ammar Sahli
Hobbies: Surfing int,reading novel.But I do love sports,cuma tkde masa
Ambition: Interested with financial/banking ^^ Im a professional science stream student *sains ikhtisas*
Big Applause to Them
Template was fully made by
PikaChan. Re-tweaked by
YOURNAME Cute pixels were taken from
pixel-diary while pictures from
weheartit. Header, cursor and icons from ;
exodusuoshi . All rights reserved 2013 © YOURNAME. Thank you so much
Free Page
Feel free to put anything here. Your biases ? or anything.